Jak wykorzystać strach, by skłonić odbiorcę do działania?

Jak wykorzystać strach, by skłonić odbiorcę do działania?

Walcz albo uciekaj. To mechanizm adaptacyjny, który aktywuje się w naszych umysłach w obliczu strachu. Nie jest jednak zarezerwowany wyłącznie dla sytuacji, dziejących się „w realu”. Strach i wynikające z niego atawistyczne impulsy można odczuć również siedząc przed komputerem.

Nowy startup weterynaryjny poprosił nas o przygotowanie artykułu, który nakłoni opiekunów zwierząt do regularnych szczepień przeciwko wściekliźnie. Sprawę potraktowaliśmy naprawdę serio.

Zaczęliśmy od krótkiej wizualizacji, by przedstawić rzeczywistość zarażonego wścieklizną psa. Niestety nie każdy zdaje sobie sprawę, jak wyglądają objawy choroby i z jakimi dolegliwościami musi poradzić sobie zwierzę (i jego opiekun!)… Pamiętajmy o regularnym, corocznym, szczepieniu, by żadne ze zwierząt nie było skazane na tak okrutną śmierć.