Uniwersalne tematy, dzięki którym napiszesz skuteczny tekst

Advers Copywriting > Ciekawostki  > Uniwersalne tematy, dzięki którym napiszesz skuteczny tekst

Uniwersalne tematy, dzięki którym napiszesz skuteczny tekst

Czy przeglądając internet zauważyłeś, że niektóre z artykułów przyciągają Twoją uwagę bardziej niż pozostałe? Tekst, który wzbudzi Twoje zainteresowanie już na etapie nagłówka czytasz w pierwszej kolejności, podczas gdy inne często całkowicie pomijasz. To zupełnie normalna wybiórczość, dzięki której nasz mózg broni się przed przeciążeniem. 

 

Jak wobec tego dotrzeć z tekstem do szerokiej grupy odbiorców? Jak dać się zauważyć? Co zrobić, by nasze artykuły/oferty/listy reklamowe wyróżniały się na tle innych i były chętnie czytane? Jest pewien prosty i sprawdzony sposób, dzięki któremu jest to możliwe.

 

W literaturze związanej ze sztuką perswazji wymienia się kilkanaście uniwersalnych tematów, dzięki którym Twój tekst stanie się zauważalny, chętnie czytany i skuteczny. Poniżej wymieniamy kilka najbardziej uniwersalnych i skutecznych pomysłów, które niemal zawsze skutkują sukcesem. Zapoznaj się z nimi i zastanów się, czy Twój biznes, Twój produkt lub artykuł może odnosić się do któregoś z nich. Jeśli tak – masz świetną okazję, aby stworzyć ciekawy, chętnie czytany tekst, który z ogromną dozą prawdopodobieństwa okaże się skuteczny!

 

Rewolucja – to temat, obok którego nie można przejść obojętnie. Rewolucja/przewrót/metamorfoza oznacza nagły koniec, dynamiczną zmianę porządku rzeczy i początek nowego etapu. W ludzkiej naturze od tysięcy lat leży dążenie do zdobycia informacji o nagłych przeobrażeniach, które mogą wywrzeć wpływ na ich życie. Świadomość nadchodzących zmian niejednokrotnie uchroniła ludzi przed stratami, klęskami a nawet śmiercią. Warto wykorzystać tak bardzo zakorzeniony w ludzkiej świadomości mechanizm.

 

Mody i trendy – temat ten odnosi się do reguły „dowodu społecznego”, który najprościej mówiąc oznacza psychologię tłumu. Ludzie wciąż, mniej lub bardziej świadomie, robią to, co inni, tkwiąc w przekonaniu, że „skoro większość tak robi – musi to być słuszne”. Dlatego tak chętnie czytamy o modzie i aktualnych trendach, a dotyczy to szczególnie młodzieży. Aby zawrzeć tę tematykę w swoim tekście wystarczy umiejętnie wykorzystać statystyki.

 

Wspólny wróg – kolejny temat, związany z mechanizmem towarzyszącym ludzkości od pokoleń. W historii znajdziemy tysiące przykładów jednoczenia się ludzi w obliczu zagrożenia. Podobne emocje, choć na szczęście nie nasilone tak bardzo jak kiedyś, towarzyszą nam również dziś.  Warto więc zastanowić się jaki problem, jakiego „wroga” likwiduje Twój produkt lub usługa?

 

Aktualności – ludzie lubią być dobrze poinformowani o tym, co dzieje się na świecie. Chętnie czytają i słuchają o bieżących sprawach, dlatego warto poruszać tę tematykę we własnych tekstach. Można to zrobić na wiele sposobów: poprzez bezpośrednie nawiązania do aktualnych wydarzeń, bądź też parafrazy popularnych wypowiedzi. Ważne jest to, by temat dotyczył Twojej grupy docelowej. Jeśli odpowiednio wykorzystasz tę technikę możesz zyskać naprawdę duże zainteresowanie mas.

 

Kontrowersyjne i nietypowe stwierdzenia – To dość trudny temat, a poruszając go łatwo o popełnienie błędu, jednak mimo to, warto po niego sięgać. Nie od dziś największą uwagę czytelników wzbudzają wypowiedzi kontrowersyjne i niecodzienne. Jeśli więc Twój nagłówek przybierze formę zdecydowanego i kontrowersyjnego komunikatu, który zszokuje grupę docelową, lub przynajmniej wywoła w niej delikatny opór, a w kolejnych zdaniach zostanie rzeczowo uzasadniony – masz dużą szansę, by osiągnąć swój cel.

 

W omówieniu problematyki pomogła znakomita książka Jakuba Woźniaka „HIPERswazja, czyli jak pisać zabójczo skuteczne teksty reklamowe”. Podobnych tematów, dzięki którym zwiększymy skuteczność swoich tekstów i wskaźnik odsłon artykułów, jest o wiele więcej. Jeśli nie jesteś doświadczonym copywriterem lub psychologiem biznesu, nigdy nie będą one stanowiły 100-procentowej gwarancji sukcesu. Jeśli jednak umiejętnie przedłożysz je czytelnikowi z zachowaniem odpowiednio dobranych technik wywierania wpływu, dadzą Ci ogromną szansę na osiągnięcie celu.

 

Powodzenia!